Praktisk info om fotballskolen 2019

Postet av Ottestad IL - Fotball den 2. Aug 2019

Velkommen til TINE Ottestad fotballskole 12.-16. august. 186 barn er påmeldt, og vi gleder oss!

Start: Mandag 12. august, oppmøte klokken 8 for registrering og info til foreldre og barn.

Sted: Ottestad Idrettspark

Tid: Vi har åpent kl. 8-15, kjernetid med aktiviteter er kl. 9-14. Oppmøte kl. 8 første dag.

Frokost: Barn som kommer tidlig må gjerne ta med niste og spise frokosten sin her

Mat: Vi serverer sunn mat, frukt og grønt hver dag. Siste dag griller vi fiskeburgere. MENY.pdf.

Utstyr: Ta med egen ball (husk å merke med navn!). Leggskinn er påbudt, fotballsko er fint hvis du har. Ta med vannflaske. Klær etter vær. Alle deltakere får utdelt TINE treningstrøye og sekk.

Program: Første dag blir deltakerne delt inn i grupper etter alder, 10-15 barn per gruppe. Aktivitetene organiseres på stasjoner, her får man øve på skudd, føring, pasning, teknikk, spill, ballkontroll, målvakt og hinderløype. Hver gruppe har faste instruktører som følger dem rundt.   På fredag er det avslutning med fotballturnering og grilling.

Instruktører: Vi har med oss 45 unge instruktører fra ungdomsskole og videregående. De aller fleste har erfaring fra tidligere fotballskoler. I tillegg er det 4-5 voksne til stede hver dag, disse vil ha et overordnet ansvar for deltakere og instruktører.

Fotografering: Vi ønsker å ta bilder under fotballskolen som kan brukes på nettsider og liknende. I tillegg tar vi lagbilder som trykkes i Stangeavisa. Bildene vil selvsagt bli brukt med varsomhet! Dersom noen vil reservere seg fra fotografering, vennligst send oss en epost: post@ottestadil.no.

Vi har fått god hjelp av lokale leverandører med både gratisvarer og gunstige priser. Vi ønsker derfor å rette en stor takk til:

TINE, Spar Ottestad, Fredheim gård, Bakehuset, Knutstad&Holen, Hegsvold gård, Nortura og Østlandske Kjøleservice

Velkommen til aktive dager sammen med gamle og nye venner!

Tore Roseth (leder fotballskolen) tlf. 930 22 366

Mari B. Nordtun (leder OIL) tlf. 971 73 106